Minimální věk: 18 let
Požadavek: řidičské oprávnění sk. B
- Vozidlo: automobil pro přepravu osob nebo nákladu s max. přípustnou hmotností 3500 kg a přívěs s vyšší hmotností než 750 kg
- Výcvik a výuka je individuální a jeho délka trvání je především závislá na časových možnostech žáka.
- Výcvik a výuka nesmí být delší než 18 měsíců a nesmí skončit dříve než po dosažení příslušné věkové hranice.
- Pokud při odevzdání přihlášky žadatel nesplňuje věkovou hranici 18 let musí být přihláška podepsaná zákonným zástupcem.
Přihlašování do autoškoly je individuální. Při odevzdání příslušných dokumentů ( přihláška a lékařský posudek - potvrzené ošetřujícím (praktickým) lékařem, bude žadatel zapsán do evidenční knihy, nahlášen na úřad, dostane plán přednášek, a může začít.
Platba se provede v hotovosti nebo převodem z účtu, kde evidenční číslo žáka slouží jako variabilní symbol.
Podrobnosti výcviku:
Do sk.B+E jsou zařazeny jízdní soupravy složené z vozidla sk.B a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti vyšší než 750 kg.
Praktický výcvik v řízení vozidla se provádí ve třech po sobě jdoucích etapách. Mezi základní specifika u sk.B+E je možno zahrnout hlavně rozměry vozidla. U této skupiny je délka a hmotnost soupravy něčím novým.
Při výcviku je kladen důraz nejen na bezpečnou jízdu, ale také ekonomiku a ekologii provozu.
- první etapa (2 hodiny) - kontrola vozidla před jízdou a základní úkony řidiče před zahájením jízdy, nácvik a zvládnutí základních řidičských dovedností,
- druhá etapa (2 hodiny)- procvičování získaných základních řidičských dovedností v městském a mimoměstském provozu s nízkou hustotou provozu vozidel s důrazem na dodržování předpisů o provozu na pozemních komunikacích a zásad bezpečné jízdy, jízdu vyšší rychlostí, nácvik a zvládnutí dalších řidičských dovedností v různých situacích v provozu, ovládání výstroje a výbavy vozidla, například stěrače a ostřikovače skel, odmlžování, klimatizace nebo osvětlení vozidla, pro jeho bezpečný provoz a na jízdu za snížené viditelnosti
- třetí etapa (4 hodiny) – žadatel je veden k plné samostatnosti při řízení vozidla v hustém městském a mimoměstském provozu, na různých kategoriích pozemních komunikací, řízení vozidla za ztížených podmínek, řešení složitých dopravních podmínek a dopravních situací a na jízdu za snížené viditelnosti. Aplikuje všechny nacvičené úkony bez nápovědy učitele a s využitím teoretických znalostí získaných při výuce teorie nebo samostudiem zadané látky, provádí samostatnou jízdu v hustém silničním provozu. Součástí výcviku v řízení je i jízda po rychlostní komunikaci a samostatná jízda k zadanému cíli.
Je nutno zdůraznit, že zákonem stanovený rozsah hodin výcviku v řízení je stanoven jako minimální. Tak jako ne všichni se naučíme za pár hodin pracovat s počítačem nebo malovat, tak ne všichni se naučíme po pár hodinách samostatnému řízení. Každý máme vlohy na něco jiného. Potřeba zvýšeného počtu hodin v řízení narůstá i věkem.
Doporučujeme všem žadatelům zvážit reálně své schopnosti řízení a po konzultaci se svým učitelem se rozhodnout o ukončení výcviku nebo o dokoupení ještě dalších hodin výcviku v řízení. Přikoupením hodin výcviku v řízení je možno jen ušetřit! (Úspěšná prvá zkouška, žádné následné havárie a způsobení škody apod.).
Součástí naší výuky je i přezkoušení formou testu, které poskytne informaci vám i nám o vašich znalostech, ale také vám přiblíží prostředí opravdové zkoušky.
Zkoušky z odborné způsobilosti jsou složeny ze dvou dílčích zkoušek a to:
- zkouška z předpisů o provozu na pozemních komunikacích a zdravotnické přípravy, provádí se
testem pomocí výpočetní techniky - zkouška z praktické jízdy
Tyto zkoušky z odborné způsobilosti provádí obecní úřad obce s rozšířenou působností, resp. jeho zkušební komisař.
- Počet hodin - individuální výcvik (možnost domácí výuky s povinností navštívit příslušný počet konzultací)
- Praktická jízda 8 hodin
- Teorie 12 hodin
- Praktická údržba 2 hodiny
- Zásady první pomoci 2 hodiny
Počet hodin je zakotven v zákoně č. 247/ 2000 sb. Vyučovací hodina má 45 minut